Wydarzenia targowe po pandemii koronawirusa

Share on facebook
Share on linkedin

O tym jak będzie wyglądać tegoroczna edycja targów NATURA FOOD & beECO i przygotowaniach do tego wydarzenia z kierownikiem projektu Mateuszem Szewcem rozmawia Michał Nowak.

Michał Nowak: Gospodarka na całym świecie została dotknięta pandemią koronawirusa. Jaki Twoim zdaniem ma to wpływ na branżę produktów ekologicznych?

Mateusz Szewc: W nawet najtrudniejszej sytuacji – a taką zdecydowanie jest pandemia koronawirusa – warto poszukać pozytywnych aspektów. Okoliczności te uwrażliwiły nas na temat dbania o zdrowie i odporność, a także wpłynęły na nasze życie codzienne. Pandemia zwiększyła naszą świadomość, która przełożyła się na większe zainteresowanie certyfikowanymi, ekologicznymi produktami. Odzwierciedleniem tego może być wyraźny wzrost wyników sprzedaży żywności certyfikowanej jak również wartości tego rynku w Polsce i na świecie.

W Polsce i na świecie zostało odwołanych wiele wydarzeń biznesowych oraz imprez targowych. Jak odczuliście to Wy jako organizatorzy targów NATURA FOOD & beECO?

W pierwszych tygodniach pandemii COVID-19 towarzyszyły nam uczucia takie jak „bezradność”, „bezwład”, „niemoc”. Dziś już wiemy, że koronawirus nie tylko uderzył w targi biznesowe, ale ogólnie wpłynął na zmiany kalendarza całej branży targów, eventów, konferencji. Dopiero 6 czerwca, gdy potwierdzone zostało złagodzenie obostrzeń, branża mogła oficjalnie wznowić zaplanowane wcześniej działania. Ze względu na bezpieczeństwo naszych wystawców i odwiedzających, ale też ciągle obowiązujące obostrzenia targi NATURA FOOD & beECO odbędą się w Atlas Arenie w terminie 2-4 października 2020.

Jak wyglądają przygotowania do tegorocznej edycji NATURA FOOD & beECO? Czy planujecie wdrożyć dodatkowe procedury podnoszące bezpieczeństwo zwiedzających oraz wystawców?

Nawet w czasie „lockdownu” pracowaliśmy pełną parą przewidując różne scenariusze organizacji tegorocznych targów w nowych realiach rynkowych. Przez cały czas nasi partnerzy i wystawcy dawali nam jasno do zrozumienia, że są z nami i jeśli tylko będzie taka możliwość pojawią się na targach w Łodzi. Wiedzieliśmy jednak, że te targi – z przyczyn od nas niezależnych – muszą być inne. W tym roku po raz pierwszy targi NATURA FOOD & beECO odbędą się w Atlas Arenie. Hala oraz otaczający ją teren dają większe możliwości aranżacyjne i w dużo większym stopniu pozwalają wdrożyć tzw. „procedury antycovidowe”. Bez wchodzenia w szczegóły mogę powiedzieć, że już sama przestrzeń tworzy możliwość takiego wytyczenia ciągów komunikacyjnych oraz dostosowania odległości pomiędzy stoiskami, żeby sprostać wytycznym narzuconym przez Ministerstwo Rozwoju i Główny Inspektorat Sanitarny.

Czy w związku ze światowym kryzysem w tym roku spodziewacie się mniejszej frekwencji, czy raczej patrzycie optymistycznie na przyszłość i tegoroczna edycja targów będzie porównywalna do poprzednich?

Jak już wspomniałem, widzimy ogromne zainteresowanie targami i wzrost świadomości konsumentów produktami certyfikowanymi i pochodzącymi z ekologicznych upraw. To jeden z pozytywnych aspektów pandemii COVID-19. Nie mamy złudzeń, że udział w targach to wciąż ogromna szansa na zaprezentowanie swoich produktów i usług środowisku biznesowemu oraz klientom indywidualnym, jak również szereg branżowych wydarzeń towarzyszących. Podczas tegorocznej edycji targów znów nie zabraknie międzynarodowych marek, jak również produktów polskich producentów, dla których będzie to znakomita okazja być dać się poznać konsumentom, sieciom handlowym, dystrybutorom, sklepom specjalistycznym, czy branży HoReCa.