OTA: konsumenci stawiają na ekologię

market
Share on facebook
Share on linkedin

Pandemia koronawirusa sprawia, że coraz więcej konsumentów w Stanach Zjednoczonych zmienia swoje nawyki zakupowe i żywieniowe – wynika z najnowszych badań Stowarzyszenia Handlu Ekologicznego, Organic Trade Association.

Tekst: Marcin Fajerski

Jak podają analitycy OTA, kupujący w Stanach Zjednoczonych nie tylko przywiązują wagę do terminu ważności i składów artykułów spożywczych, ale również ich ekologicznego pochodzenia. Co jeszcze wykazały badania?

Ekologiczne jedzenie ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej

Więcej niż 90 proc. respondentów wskazało, że podczas codziennych zakupów, certyfikat rolnictwa ekologicznego jest ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Ekologiczna jakość kojarzy się Amerykanom ze zdrowiem i bezpieczeństwem.

Na ekologicznej stronie mocy

Ponad 82 proc. klientów przyznaje, że są otwarci na „eksperymentowanie” z nowymi markami i produktami. To dobre wieści dla producentów i dystrybutorów żywności ekologicznej, którzy starają się przebić do handlowego mainstreamu.

Skomplikowane zakupy

Przedstawiciele OTA zapytali amerykańskich shopperów także o zakupy w dobie pandemii. Konsumenci mówili nie tylko o bezpieczeństwie i dostępności ekologicznych artykułów spożywczych, ale także o potrzebie kupowania ich online. Tradycyjne sklepy wciąż jednak cieszą się zainteresowaniem i można prognozować, że ich marki będą zyskiwały w miarę znoszenia obostrzeń związanych z koronawirusem.

Długofalowe zmiany

Ok. 56 proc. amerykańskich konsumentów twierdzi, że pandemia trwale zmieniła ich codzienne przyzwyczajenia. Coraz większa ich liczba stawia na przygotowywanie posiłków w domu, a także na prostą i zdrową kuchnię. Można szacować, że Amerykanie będą priorytetyzować swoje zdrowie nie tylko w czasie pandemii, ale również po jej ustąpieniu.