Organic Media w międzynarodowej konferencji o rynku kosmetyków eko

Share on facebook
Share on linkedin

W dniach 29-30 czerwca odbyła się międzynarodowa wideokonferencja jednostki certyfikującej Cosmebio o rynku kosmetyków eko w Europie. Do udziału w wydarzeniu, współorganizowanym przez francuską agencję, Business France zaproszono także Organic Media.   

Jednostka Cosmebio wraz z francuską agencją Business France zorganizowało dwudniową międzynarodową wideokonferencję oraz forum dyskusyjne o kondycji europejskiego rynku kosmetyków eko, czynnikach warunkujących sprzedaż tych produktów oraz perspektywach rozwoju tego sektora.

Rynek ekokosmetyków w Europie

Do udziału w wydarzeniu zaproszono wielu uznanych ekspertów w dziedzinie certyfikowanych kosmetyków. Wśród nich znalazł się m.in. Nicolas Bertrand, dyrektor ds. rozwoju Cosmebio; Otakar Jiranek, prezes czeskiej firmy CountryLife czy Zuzanna Mierzejewska, założycielka Salonu Ekocuda. Polski rynek w spotkaniu reprezentowała również agencja Organic Media, założona przez Michała Nowaka oraz Marcina Fajerskiego, który w swojej prezentacji opowiedział przede wszystkim o zmianach preferencji polskich konsumentów kupujących kosmetyki ekologiczne.    

Polacy kupują coraz więcej kosmetyków eko

Z szacunków GfK Polonia wynika, że wartość sprzedaży certyfikowanych kosmetyków w Polsce przekroczyła dopiero równowartość 11,4 mln. euro, a ich udziały w sektorze kosmetycznym wahają się od 1 do 4% według danych różnych ośrodków badawczych. Dynamika wzrostu tego rynku w 2019 r. wyniosła jednak aż 71% – jak podają analitycy GfK Polonia – co stanowi o jego ogromnym potencjale.

Wyzwania dla rynku ekokosmetyków

Polscy producenci oraz dystrybutorzy kosmetyków organicznych mogą spać spokojnie. Najbliższe lata z pewnością przyniosą dalsze imponujące wzrosty zapotrzebowania na ten asortyment. Rynek wciąż jednak musi mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Okazuje się bowiem, że obecnie zaledwie 33% polskich konsumentów czyta etykiety produktów do pielęgnacji ciała i urody – wynika z danych Mobile Institute. Wśród nich bardzo małą grupę stanowią osoby młode, które nie potrafią często odróżnić kosmetyków naturalnych od ekologicznych – posiadających certyfikaty. 

O Cosmebio i Business France

Stowarzyszenie Cosmebio działa już od 2002 r. i wydaje certyfikat o tej samej nazwie. Produkty kosmetyczne z oznaczeniem Cosmebio muszą zawierać co najmniej 95% naturalnych składników, pochodzących z upraw ekologicznych. Business France jest powstałą w 2015 r. francuską agencją promocji eksportu oraz inwestycji.