Ile polski konsument wydaje na ekożywność?

Share on facebook
Share on linkedin

Ponad 25 zł rocznie – tyle polski konsument wydaje na produkty ekologiczne – wynika z szacunków BNP Paribas. To dużo mniej od średniej w Unii Europejskiej! Sektor żywności eko w Polsce rośnie jednak w bardzo dynamicznym tempie. W latach 2011-2018 r. jego wartość powiększyła się 3-krotnie, przekraczając 1 mld zł brutto.

Według ustaleń banku BNP Paribas potencjał wzrostu w rodzimej branży ekologicznej żywności jest bardzo duży. Szacowana wartość krajowego rynku – przekraczająca już 1 mld zł – odpowiada ok. 0,3 proc. całego polskiego sektora artykułów spożywczych. Statystyczny polski konsument na ekoprodukty przeznacza średnio blisko 25 zł w ciągu roku. Niestety to mniej niż 1/10 unijnej średniej. – Nie mam wątpliwości, że segment żywności ekologicznej będzie rósł, być może nawet szybciej niż dotychczas. Polacy są coraz bardziej świadomi ekologicznie i decyzje przy sklepowej półce podejmują z namysłem. Bank BNP Paribas, jako Bank Zielonych Zmian, zamierza napędzać tę ekologiczną rewolucję. Jako lider finansowania sektora rolno-spożywczego, wspieramy największych w kraju producentów organicznej żywności – mówi Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający pionu marketingu, komunikacji, zaangażowania społecznego w BNP Paribas.